Dobry punkt gastronomiczny to czystość, schludność oraz jakość wydawanych posiłków. Świeżość podawanych składników, z których jest przygotowywane jedzenie ma znaczenie. Niezbędnym będzie żywa roślina, z której można czerpać to, co najlepsze zamiast suszonej mieszanki ziół i przypraw. Jeśli tylko jest taka możliwość – nie wahaj się i zainwestuj w to, a szybko się zwróci.
Klienci kochają miejsca, w których jest przytulnie – stylowe kanapy, fotele, ciekawa aranżacja okien oraz półmrok zamiast otwartego światła sprawdzi się idealnie na romantyczną kolację. Jeśli zaś Twoim głównym celem będzie założenie lokalu, który przyciągnie klientelę w ciągu dnia, lepiej zainwestować w ogromne, przeszklone szyby, które wpuszczą dużo światła i nadadzą świeżość w wystroju.
Nie bez znaczenia jest to, jak wyglądają pracownicy lokalu. Według ankiet prowadzonych na ten temat, okazuje się, że prawie dziewięćdziesiąt procent klientów znanych restauracji zwraca uwagę na wygląd pracowników. Niezbędnym jest więc inwestycja w dobrą odzież kucharska, które sprawi, że nasi pracownicy będą wyglądać schludnie oraz czysto i dawać przykład, że w restauracji pożywienie jest przygotowywane w sterylnych i najlepszych warunkach.
Kolejnym, ale często bagatelizowanym czynnikiem, który świadczy dobrze o restauracji są dodatki, przed głównym posiłkiem. Niewielki będzie koszt dla restauracji, jeśli podamy klientom najbardziej popularną formę czyli chleb z oliwą, a oni będą zadowoleni, ponieważ będą mieli okazję coś zjeść, przed głównym posiłkiem. Warto się też zastanowić nad opcją darmowej wody, w całym biznesie nie będzie to duży wydatek, a będzie można przyciągnąć innowatorskim pojęciem szerszą skalę klientów.
Nie zapominajmy o marketingu. Wiele świetnych restauracji jest nieodkrytych ze względu na małą obecność w sieci i lokalnych mediach. Fanpage, strony internetowe to podstawa udanej restauracji, dzisiejsi klienci przede wszystkim sprawdzają menu w mediach społecznościowych, a dopiero później decydują czy do danej restauracji warto pójść czy też nie.

This entry was posted in Blog.